Velkommen til SFO

SFO - Nybovej 80 - 7182 Bredsten - Mobil: 23829496

Firehøjeskolens SFO er for børn, der går i 0.-6. klasse. Vi har omkring 80 børn tilmeldt samlet set - og vi har plads til endnu flere.

Når jeres barn er tilmeldt SFO'en via Pladsanvisningen, bliver det automatisk oprettet i vores elektroniske system. Det er herefter muligt at skrive ind, hvornår barnet bliver hentet eller går hjem.

Når barnet er startet i SFO, følges det med klassekammeraterne i SFO’en. Hvis det er lige efter sommerferien, tilstræber vi at 0. klasse får lov til at være her i den sidste lektion, før de andre klasser kommer. Det giver ro til at lære stedet at kende på egne præmisser. I starten vil de fleste nye børn gerne lege med SFO’ens legetøj: klodser, biler, dukker, spil, køre på mooncar mm., men efterhånden kobler de sig også på vores forskellige aktiviteter.

Vi har en fast daglig rytme, hvor vi umiddelbart efter skole spiser eftermiddagsmad, inden vi går i gang med aktiviteterne. Der er som regel altid noget kreativt i gang: maling, noget med garn, syning, perler, klippe, folde papir, brænde i træ eller andet i træværkstedet. Nogle børn vil bare gerne lege sammen, andre klæde sig ud eller spille fodbold eller rundbold. Hos os er der plads til det hele.

Der gode muligheder for udendørs aktiviteter. Vi vægter udelivet højt og har bl.a. et stort udvalg af rulleskøjter, en solid vognpark af mooncars og små cykler til kørsel på de optegnede veje i skolegårdene. Vi bruger den lokale idrætshal 2 gange om ugen, og en gang om måneden tager vi alle børnene med til Billund Bad med den lokale bus. Vi bruger generelt vores lokalområder meget både til leg, udfordringer og spændende oplevelser.

Vi arbejder efter Vejle Kommunes mål og indholdsbeskrivelse for SFO'er og ser en stor opgave i at få alle børnenes kompetencer i spil i de daglige aktiviteter. Vi ser og anerkender det enkelte barn og prioriterer tid til den daglige kontakt med alle forældre. Vi er en fast kerne af voksne, som børnene kender, og som også er med i skolen og som hver dag skaber gode relationer til det enkelte barn.

SFO